Afføring - 6 mdr.

31. august 2017

Alder:
6 mdr.

Afføring - 6 mdr.

Hej Helen.

Mit spørgsmål her drejer sig om min søns afføring.

Vi startede med tynd grød med frugtmos en gang dagligt da han blev 5 måneder og det gik fint. Han spiser med velbehag og maven fulgte fint med. Han har ikke afføring hver dag men det er måneder siden, han har haft det. Efter 14 dage startede vi derfor op med mos til aften også, men så gik der ca en uge hvor han ikke havde afføring. Da han endelig kom af med noget i lørdags var det fast men ikke hårdt. Han virkede ikke til at have ondt og græd heller ikke, men skulle naturligvis kæmpe lidt ekstra for det. Vi har siden holdt pause med mosen og kun givet grød en gang om dagen for at få gang i maven ...

Annonce

... igen men han har ikke haft afføring siden i lørdags. Jeg tror ikke han er forstoppet. Han har i hvert fald ikke ondt.

Det skal lige siges, at han ammes og får modermælkserstatning i sin grød.
Jeg ringede til vagtlægen i weekenden som sagde, at det lød ganske fredeligt og at vi kunne overveje laktulose, hvis han fik ondt.

Vi cykler med benene, masserer maven og han får sveskemos på sin grød hveranden dag. Hans grød er skiftevis havre, hirse og øllebrød. Da vi startede fik han hirse eller boghvede.

Jeg er klar over, at der kan gå lang tid mellem afføringer ved ammebørn, men gælder det også når han nu får fast føde også? Skal vi gå i gang med mos igen?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Annonce

Viden om børn:

Angst hos børn

Børn vil i løbet af deres liv have perioder, hvor de er bange for forskellige ting. Man kan skelne lidt imellem frygt og angst. Barnet kan f.eks. blive bange for en stor hund der står og gør - her er der tale om frygt, og det kan være hensigtsmæssigt, fordi det er med til at holde barnet fra en situation, som måske kan være farlig.

Angst ligger lidt dybere og det kan f.eks. være når barnet ikke kan falde i søvn på grund af f.eks. tordenvejr. Når barnet oplever angst, så oplever...

Læs mere i Babylex

Ultralydsscanning - gravid

Ultralydsscanning giver os muligehed for at se ind i livmoderen til det lille barn. Ved at ultralydsscanne kan man således se, om barnet har det godt, man kan vurdere, om barnet vokser, som det skal, og man kan regne ud, om terminen er rigtig. Man vil også kunne se, om der er mere end et barn.

Når man ultralydsscanner, bevæger man et kegleformet eller rundt apparat rundt på den gravides mave. Der sendes nogle lydbølger gennem maven og på en skærm, vil man kunne se, hvordan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en virkelig god brevkasse/side. Du gør et fantastisk stykke arbejde.

Kærligste Hilsener
Mia, gravid med sit første barn.